Hi simplify,
tja, die Börse bietet gerade für jeden etwas!
Habe mir das Fed-Statement 'mal im Volltext durchgelesen. Ich lese dort: growth is moderating, gradual cooling of the housing market, moderation in the growth of aggregate demand.
Also das Zauberwort lautet "moderation", also in etwa "allmähliche Dämpfung". Ansonsten liest sich das Teil recht entspannt, unaufgeregt, alles bekannte Sachen. Daher ja auch die Erleichterung an der Börse.
Je nach eigener Meinung kann nun herrlich gedeutet werden, jeder findet darin seine Meinung bestätigt.
Interessanter - aber meine Bewertungssicht ist im Moment evtl. etwas bärisch eingetrübt? - fand ich diese Meldung aus den USA - NICHT von der Fed, ebenfalls von heute. Da finde ich meine Sicht schön wieder:
"
Mortgage rates rose for the third week in a row, sending the 30-year loan to its
highest average rate in 49 months ".
For the week ending Thursday, the 30-year fixed-rate mortgage averaged 6.78% nationally, up from last week's 6.71% average. The rate averaged 5.62% at the same time last year, and
has not been higher since May 24, 2002 , when it averaged 6.81%.
The 1-year Treasury-indexed ARM averaged 5.82% this week, up from 5.75% last week. The rate averaged 4.33% a year ago, and
has not been higher since the week of June 8, 2001 , when it averaged 5.85%.
Diese oben genannten Zinsen betreffen Kunden. Der Fed-Leitzins betrifft nur andere US-Banken. Aber immerhin: The Fed has hiked rates at 17 straight meetings since June 2004, bringing its target Fed funds rate from a four-decade low of 1% to 5.25%,
the highest level since March 2001.
After the economy expanded at a 5.6% rate in the first quarter, economists expect gross domestic product growth to slow
abruptly to a 2.9% pace in the April-June quarter.
Currently, private-sector forecasters peg third-quarter growth at 2.9%, and the fourth-quarter at 2.8%. The Fed sees growth slowing, and that should help bring down inflation.
Ärgerlich, dass ich keinen Long bei EUR/USD plaziert hatte. Nachher ist man immer schlauer...